Fortsätt till huvudinnehåll

Utvald

Skeenden

Jag landar sällan. Mitt liv är i stort en färd i ständig flykt. Sällan finns tiden och förmågan samtidigt att tvinga korta bröstflås till djup magandning. Eller förvirrade, lätt förglömliga planeringsövningar till tankar som blott kan uppstå i en närvaro i nuet - då jag egentligen väljer att inte tänka alls. Sådant kan ske när jag är fri från jobbets krav och familjelivets agendapuls. Annars inte. Jag började fundera kring skeenden. Sådana som uppstår hela tiden ur intet. Ibland ett och ett men också i ett komplext parallellt mönster. Kanske en varm känsla på huden då solstrålar letar sig dit. Eller en insikt kring något som mitt undermedvetna bearbetat under lång tid. Ett fågelstreck precis i skymningen i en skog, vid en strand där molnen brinner i alla röda nyanser. Den kalla vinbärssaften mot gommen, sur och söt och torr på en gång. Ett leende från en okänd människa som jag känt hela livet. En melodi som har långt många fler toner. Sinnena är mina vänner hela vägen i en färgprak

Bli rik med en krona


För att bli rik ska du tänka som en miljardär. Tord Johansson, som är miljardär, vet hur han tänker och delar gärna med sig. Och hur tänker han?

Det handlar om att vara rädd om varje liten krona. En liten slant är endast en del av en stor slant. Du ska alltså ta väl hand om den lilla krona du drar in och använda den rätt så att det kan resultera i ytterligare en krona. Så enkel, så lätt och uppenbarligen så svårt.

Men detta är grunden som betyder allt i slutänden. Början är det allra viktigaste och det ligger till grund för allt som sedan kan komma. En enkel liten krona i din hand är början på din förmögenhet, bara du använder den rätt.

Jag själv är inte ute efter att bli en miljardär men däremot att bli ekonomiskt oberoende. Pengar ska inte slängas ut på noll och intet. Investerade kronor ska skapa fler, konsumerade kronor ska ha hög utväxling. That's it!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , intressant?

Kommentarer

Populära inlägg